Don't mix what you can't fix

Bekijk de case video in 2 minuten

Een wereldwijd

probleem

Elke minuut belandt er 20.000 kilo plastic in de oceaan. Daar dragen we met z'n allen elke dag weer aan bij en toch is het voor veel mensen een ver-van-m'n-bed show.

De plasticvervuiling heeft wereldwijd een enorme impact op het leven in de zee en daarmee ook op onze eigen gezondheid. Daarom zet Willemijn Peeters, Ocean Ambassador van Nederland, zich in voor een schone oceaan.

Waar Boyan Slat geweldig werk verzet door het plastic uit de zee te vissen, focust Willemijn zich op het voorkomen van de vervuiling. Door circulaire productiestraten en coƶperaties op te zetten, zet ze zich in om Nederland bewust te maken van dit enorme probleem.

De

uitdaging

Het creƫren van een nationale awareness campagne om heel Nederland bewust te maken van de enorme plasticvervuiling van de oceaan.

Een krachtige

Campagne

Om Nederland te confronteren met de ernst van de situatie, hebben we de slogan 'Don't mix what you can't fix' gebruikt. Een krachtige boodschap met een confronterende visual die elkaar enorm versterken. Dit is dan ook het campagnebeeld voor 2017 geworden.

Zwemmen

Tussen het plastic

Voor nationale awareness is meer nodig dan alleen een sterk campagnebeeld. We wilden de interactie aangaan en mensen zo dicht mogelijk bij de werkelijke situatie brengen. Waar kan dat beter dan bij de Ocean in Burgers' Zoo. Dichterbij de onderwaterwereld kom je bijna niet!

Burgers' Zoo stelde een maand lang de ruit van Burgers' Ocean beschikbaar voor de campagne. De ruit van het grote zeeaquarium werd bestickerd met stickers van plastic afval. Hierdoor keken de bezoekers letterlijk door het plastic heen naar de vissen en brachten we het probleem indrukwekkend dichtbij.

Let's

get social

Om de interactie met de bezoekers aan te gaan kon Nederland Searious Business steunen door een glimlach te doneren doormiddel van een selfie met de hashtag: #signwithasmile.

Bij de selfiebooth in Burgers' Ocean werden honderden selfies per dag gedoneerd en ook op Facebook plaatsten mensen foto's met hun mooiste glimlach. Zo kregen we Nederland in beweging voor een plasticvrije oceaan!

De

Resultaten

Heel de maand juni 2017 stond de Ocean van Burgers' Zoo in het teken van de actie. En niet zonder resultaat! De actie werd opgepakt door nationale en internationale media, trok veel bezoekers en maakte grote impact met een geschat bereik van maar liefst 1,8 miljoen mensen.

3.000

+
Gedoneerde smiles

50.000

+
Bereikte mensen via Facebook

90.000

+
Bezoekers in burger's zoo

Op zoek naar nationale impact?

Dan zit je bij ons goed! Ons team staat klaar om jouw merk een boost te geven. Van merkstrategie tot resultaatgerichte campagne, wij hebben alles in huis om jouw merk onvergetelijk te maken.

Daag ons uit