Don't mix what you can't fix

  • Services
  • Brand expression
  • Brand activation
  • Team
  • Steven van den Elzen
  • Jeroen Cools
  • Dennis van Hest
  • Daphne Buschers
  • Branding
  • Marketing
  • Belettering
    • Launch date
    • Juni 2017
    • Cliënt
    • Searious Business

Een wereldwijd

probleem

Elke minuut belandt er 20.000 kilo plastic in de oceaan. Daar dragen we met z’n allen elke dag weer aan bij en toch is het voor veel mensen een ver-van-m’n-bedshow.

De plasticvervuiling heeft wereldwijd een enorme impact op het leven in de zee en daarmee ook op onze eigen gezondheid. Daarom zet Willemijn Peeters, Ocean Ambassador van Nederland, zich in voor een schone oceaan.

Waar Boyan Slat geweldig werk verzet door het plastic uit de zee te vissen, focust Willemijn zich op het voorkomen van de vervuiling. Door circulaire productiestraten en coöperaties op te zetten, zet ze zich in om Nederland bewust te maken van dit enorme probleem.

The

Challenge

Hoe maken we Nederland bewust van de ernst en omvang van de plasticvervuiling in de oceaan?

Een krachtige

Campagne

Om Nederland te confronteren met de ernst van de situatie, hebben we de slogan ‘Don’t mix what you can’t fix’ gebruikt. Een krachtige boodschap met een confronterende visual die elkaar enorm versterken. Dit is dan ook het campagnebeeld voor 2017 geworden.

Zwemmen

Tussen het plastic

Maar we wilden meer doen dan dat. We wilden de interactie aangaan en echte impact maken door mensen zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid te brengen. En waar kan dat beter dan de Ocean van Burgers’Zoo. Dichterbij de onderwaterwereld kom je bijna niet!

Burgers’Zoo was razend enthousiast en stelde een maand lang de ruit van de grote haaientank beschikbaar voor de actie. We bestickerden de ruit met stickers van plastic afval en brachten zo het probleem letterlijk naar de bezoekers toe. Hierdoor moesten mensen namelijk door het plastic heen naar de vissen kijken.

Let's

get social

Om de interactie met de bezoekers aan te gaan konden mensen Searious Business steunen door een glimlach te doneren doormiddel van een selfie met de #signwithasmile.

Bij de selfiebooth in Burgers’Ocean werden honderden selfies per dag gedoneerd en ook op Facebook plaatsten mensen foto’s met hun mooiste glimlach. Zo kregen we Nederland in beweging voor een plasticvrije oceaan!

De

Resultaten

Heel de maand juni 2017 stond de Ocean van Burgers’Zoo in het teken van de actie. En niet zonder resultaat! De actie werd opgepakt door nationale en internationale media, trok veel bezoekers en maakte grote impact. Geschat bereik van 1,8 miljoen mensen.

3.000

+
Gedoneerde smiles

50.000

+
Bereikte mensen via Facebook

90.000

+
Bezoekers in burger's zoo

Are you ready to change the game?

Wij staan te springen om steeds weer voor mooie nieuwe merken aan de slag te gaan. Het verschil tussen een goed merk en een succesvol merk, zit hem namelijk in de branding. Is jouw merk klaar om groot te worden?

Laten we kennismaken